Sodobni retro stil v vsakem človeku vzbuja nežnost, saj ga ponese v magijo preteklosti in mu daje upanje, da je romantika preživela. Pet arhitektov iz Triije Arhitekti je sanjalo o združeni preteklosti in prihodnosti. Tako so iskali minimalistično ozadje, ki ima v ospredju dramo znanih oblikovalskih kosov. Kakovostno oblikovanje je vedno prepoznano – ne glede na to, kdaj je nastalo, namreč vedno spodbuja enake emocije.
Sodobni dobri stari časi, interier kot likovna celota – uigrana simfonija
Stanovanje iz zgodnjega dvajsetega stoletja izrazito določata prehodnost sob in strog ritem oken na eni strani. Podani prostorski okvir je snovalcem postal črtovje za osebni izraz naročnikov – simfonijo. Koncept tlorisa omogoča fluidno krožno prehajanje iz enega v drug prostor. Vsak izmed prostorov je razvil svoj ritem in identiteto s skupnimi oblikovalskimi izhodišči.
Mlada naročnika odlikujeta izrazita oblikovalska senzibilnost in nostalgija po kakovostnem preteklem oblikovanju. In tako so arhitekti razvili interier, ki je spoj oblikovalskih ikon in stilov preteklosti, ter ga skozi inovativne zamisli prikrojili sodobnemu načinu življenja mladega para. Odločnost oblikovnih potez stanovanja se kot teza vzpostavi že ob samem vstopu vanj. Tukaj se prostranemu okroglemu ogledalu kot zaključeni ravni ploskvi postavijo ob bok veliki jelenovi rogovi, ki se drzno in neomejeno raztezajo po prostoru kot divja moč narave ter poudarjajo nadstandardno višino stropa. Kontrasti se kot poudarki ne gradijo samo skozi nasprotujoče si oblike, temveč tudi skozi barve in teksture materialov.
Kot note na belem listu papirja se po prostoru neprestano dopolnjujejo poteze v črni in beli barvi. Bel strop s preprosto teksturo prekine črna površina z vzorcem aristokratske tapete, iz katere zraste črno stropno svetilo. Njegova prižgana sijalka ponovno odžene črnino in ritem prostora se razvije naprej. Koncept črnih svetil se v različnih oblikah in točkah namestitve ponavlja skozi celotno stanovanje. V dnevni sobi postane dolgo, v strop usmerjeno črno svetilo podaljšana roka, ki ponoči osvetli strop oz. prostor. Igra svetlobe in barv iz vhodnega dela se nadaljuje v kuhinji. Prehajanje stabilnega, polnega in težkega v vedno lahkotnejšo strukturo od tal navzgor se izraža v zasnovi kuhinjskih elementov.
Za razliko od polnega spodnjega volumna zgornje odlagalne površine sestavljajo v jekleni okvir ujete police, ki s toplino svojega lesa lahkotno poplesavajo pred vzorčasto črno-belo tapeto. Inovativno grafično kompozicijo nadaljujejo na notranjo steno dnevne sobe obešeni elementi jedilne mize, ki se po potrebi preprosto, brez vijakov sestavi. Asketsko izčiščeno je zasnovana tudi knjižna omara, ki jo z zakrivljenostjo in barvitostjo dopolnjujejo rdeča sedežna garnitura ter v rdečo in modro oblečena stola Lupina. Obe barvi se nato v prostoru skladno ponovita še na stenski sliki in na modri keramični skulpturi na steni. Samozavestna zasnova prav tako ne skriva prvotne teksture uporabljenih materialov.
Betonski nosilci ostajajo v prostoru v svoji grobi prvotni obliki, prav tako na tleh polirani estrih med vrati sob. V kopalnici zasije v svoji prvotni bakreni barvi v zanko ukrivljena cev, ki lahko služi za obešanje in sušenje brisač. Prav tako keramična umivalnika ne skrivata dotrajanega videza z izprano belo glazuro. Hrbtna stran garderobne omare z vidno prvinsko strukturo lesa prevzema vlogo vzglavne stranice postelje. Vanjo sta potopljeni črni niši, ki nadomeščata nočni omarici. Preprostost in kompleksnost sta cilj in del vsake evolucije. Kljub nastanku v starejšem obdobju dobro in uporabno ostaja in se nadgrajuje naprej. Avtorji projekta so razvili interier kot neponovljiv spoj teh elementov, ki je postal likovna celota – uigrana simfonija.
DATOTEKA
Uvodnik: Eva Vasileska, Nostalgija? Ja, prosim!
Besedilo: Tina Semolič,Sodobni dobri stari časi, interier kot likovna celota – uigrana simfonija
Fotografije: Matevž Paternoster
Stanovanje K16, Ljubljana
Avtorji projekta: Triiije arhitekti;
Andrej Mercina, Jagoda Jejčič, Laura Mercina, Brina Vizjak, Primož Pavšič
Površina stanovanja: 78,00 m2
Glavni izvajalec gradbeno-obrtniških del: Montaža Magister
Dobavitelj notranje opreme: Mizarstvo Osetin Lesni studio Žiga KušarLokacija: Ljubljana
Leto načrtovanja: 2014
Leto izvedbe: 2015