SRBIJA

IDD – Italian Design Day 2021

By |09. 12. 2021|Categories: Blog, Izpostavljeno|

Pridružite se nam v četrtek, 16. decembra ob 11:00, na spletni platformi Zoom: https://zoom.us/j/96711156399?pwd=eUpLSElkNXVLcVc5ZUM2YW50MWtodz09 Pogovor Paola D'Arriga (Oblikovalec - Ambasador IDD) in Zmaga Novaka (Zavod Big l BigSEE) bo potekal na temo "Projekt in trajnost". Paolo D'Arrigo o sebi Sem oblikovalec, ki stvari raziskuje, si jih prilašča in vrača v svet v obliki predmetov in pohištva. Rodil sem se v Rimu leta 1967. Dizajn je kmalu prišel v moje življenje kot instinkt in se izkazal na zelo neposreden način, zaradi česar sem si želel oblikovati željene in natančne izdelke. Restavratorska praksa in študij sociologije sta me kasneje pripeljala do tega, da sem v poklicu oblikovalca videl razsežnost odnosov med človekom, stvarmi in svetom. Dizajn živim kot alkimijo narave in visoke tehnologije. Forme ne izvajam kot estetski izum, ampak kot rezultat procesa, ki se meri s premikanjem meja pri oblikovanju materialov. Oblikujem raznovrstne materiale, od lesa in stekla, do kovine in keramike, ki jih izpopolnim s sodobno tehnologijo. Zame je material kot zemljevid, ki se mu pustim voditi, sledim njegovim potem in odkrivam tiste, ki morajo šele nastati. Na tej poti predstavlja znanje podjetij, s katerimi delam, vodilo in mejo, ki jo kreativno preoblikujem in širim. Stremim za lepoto, ki razkrije nepričakovano. Ne želim le naslavljati potreb. Osnovne gradnike nadgradim, pri vsakem izdelku ustvarim celotno podobo, vključno s komunikacijo. Dogodek organizirajo Veleposlaništvo Italije v Sloveniji, Italijanski inštitut za kulturo v Ljubljani in Italian Trade Agency v Ljubljani v sodelovanju z Zavodom Big. Ogled pogovora
Beri dalje →

Hiše 122

By |24. 11. 2021|Categories: Izpostavljeno|

BARVA Barva je v prostoru vedno prisotna, je neizogibna čutna zaznava. Tako je tudi z arhitekturo – vedno je določene barve, četudi je ta nevtralna, zemeljska, minimalistična. Uporaba barve v arhitekturi definira izkušnjo prostora in je tako močno orodje za ustvarjanje vzdušja. Barve imajo čustveni, simbolni in asociativni pomen. V prostoru močna barva deluje kot akcent, kot čustveni naboj, kot poudarek določenih elementov, z dodatkom barve se dojemanje prostora spremeni. Kako barve berejo arhitekti? Kdaj je barve premalo, kdaj je je preveč? Več tukaj

Kreativni Barometer 2021

By |23. 11. 2021|Categories: Blog, Izpostavljeno|

Kreativni barometer predstavlja nov način merjenja ustvarjalnosti držav. Temelji na humanističnem pojmovanju ustvarjalnosti – ustvarjalnost razume kot mentalno sposobnost posameznika, da ustvari nekaj novega in originalnega kar je v skupnosti prepoznano kot vredno ne glede na ekonomski potencial. Večina obstoječih indeksov ustvarjalnosti namreč meri ekonomske izzide ustvarjalnosti in zato namesto kreativnosti dejansko meri inovativnost. Dodatna omejitev obstoječih indeksov ustvarjalnosti z ekonomsko podstatjo je tudi, da primarno vključujejo kvantitativne kazalnike, ki pogosto ustvarjalnost merijo posredno, iz merjenj pa so zaradi težje dostopnih podatkov pogosto izvzete ravno ekonomsko šibkejše države, ki bi jim tovrstne meritve pri oblikovanju ustreznih politik za razvoj kulturno-kreativnega sektorja najbolj koristile. Projekt Kreativni barometer je nastal v sodelovanju Zavoda Big s Centrom za kreativnost, pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje. Kreativni barometer je del partnerske mreže Platforme Center za kreativnost. Projekt sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija. Kreativni barometer omejitve obstoječih indeksov rešuje na način, da vpeljuje kvalitativni kazalnik ustvarjalnosti: mednarodne nagrade s področja arhitekture, notranjega oblikovanja, produktnega oblikovanja in mode. Takšna mera je v primerjavi z drugimi indeksi bolj oprijemljiva, saj predstavlja direktno mero ustvarjalnosti (talent), obenem pa vključuje socialni kontekst, saj so nagrade izkaz vrednotenja posameznikove ustvarjalnosti v strokovni skupnosti. Vsebuje tudi dodatne kvantitativne kazalnike ustvarjalnosti, ki zaradi težje dostopnosti podatkov določenih držav ne vplivajo na končni izračun ustvarjalnosti določenega območja, temveč služijo kot pomoč pri interpretaciji rezultatov. Kreativni barometer 2021 je bil apliciran na območju Jugovzhodne Evrope in v merjenje vključuje tudi določene države, ki jih drugi indeksi
Beri dalje →

Perspektivni – Zala Hrastar

By |11. 11. 2021|Categories: 2021, Perspektivni - modno oblikovanje, Slovenske nagrade za oblikovanje|Tags: |

Zala Hrastar, ki je svoje trajnostno ustvarjanje strnila v predstavitvi Sprehod med spomini na mednarodnem bienalu BIEN 2021 v Kranju, je razvila svojevrsten način upcyclinga, ki izhaja iz povečane kvadratne mreže, v katero vstavlja koščke materialov. Sestavlja jih v mozaične tekstilne vzorce, podobne sodobni računalniški grafiki, in jih naseli na najrazličnejše izdelke, od oblačil do interierja. Predstavila jih je v kreativnih projektih ŠTUMFI x SEM, Pondek x Velana in Ivana Kobilca, na razstavi 3D-oblikovanega nakita RE/FORMA VIVA ter na modnih revijah študentov NTF na tednih mode v Ljubljani. Navdušuje z barvitostjo, humornostjo in liričnostjo, ki je plod njene občutljive ustvarjalnosti, s katero pospremi svoje predstavitve. Foto: Anja Papuga in Zala Hrastar Perspektivni - modno oblikovanje Predlagateljica red. prof. Marija Jenko, u. d. i. a., akad. slik., spec. umet. graf., Oddelek za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje, NTF, Univerza v Ljubljani

Oblikovanje leta – posebna pohvala žirije: Vgradna pečica Gorenje OptiBake Dark

By |11. 11. 2021|Categories: 2021, Posebna pohvala žirije, Slovenske nagrade za oblikovanje|Tags: |

Nova platforma vgradnih pečic Gorenje nudi raznolike načine toplotnih obdelav hrane znotraj enega aparata. Za večjo prilagoditev ter kontrolo peke lahko osnovnim sistemom dodamo pečniške korake pred in med peko, parne vpihe, pečenje s sondo ter unikaten program za gratiniranje jedi. Patentirana oblika velikega pečniškega prostora sledi tradicionalni kamniti peči, ki skupaj z grelnimi telesi in ventilacijo omogoča enakomerno peko na enem ali več nivojih vse tja do 300 °C. Emotiven upravljalni vmesnik z barvnimi poudarki ter interakcijami preko na otip prijetnega večnamenskega gumba in tipk omogoča intuitivno izbiro manualnih ali avtomatskih programov. Do dodatne vsebine kot je portal receptov, oddaljenega dostopa, nadzora ter upravljanja lahko dostopamo preko aplikacije, saj je pečica povezljiva na oblak. Enostavno čiščenje nudijo velike površine, mehki prehodi notranjosti, poravnani stiki komponent ter samočistilna funkcija. Čiste površine in dimljeno steklo pečice integrirajo aparat s kuhinjskimi sestavi in ambientom, hkrati pa nudijo precizen pregled nad vsebino v delovanju s premišljeno postavitvijo osvetlitve pečniškega prostora. Oblikovanje leta - posebna pohvala žirije Oblikovanje Matevž Popič, Tomislav Krašovec, Lidija Pritržnik Naročnik Hisense Gorenje Europe, d. o. o. Proizvajalec Gorenje, d. o. o. Leto izvedbe 2021

Brezčasni: Maja Tasič Demšar

By |11. 11. 2021|Categories: 2021, Brezčasno slovensko oblikovanje, Slovenske nagrade za oblikovanje|Tags: |

Študij arhitekture je dal Maji Tasič Demšar široko osnovo za doživljanje in kreiranje prostora. Grafično oblikovanje, s katerim se je ukvarjala povsem na začetku svoje oblikovalske kariere, in oblikovanje tkanin, ki se mu ni nikoli odrekla, sta jo opremila z izjemno mero za urejenost in usklajenost prostora in barv. Nezmotljiv občutek človeka, ki je ne le načrtovalec, temveč tudi kritičen uporabnik izdelkov z izjemno izobrazbo na širšem kulturnem področju, pa jo je vodil pri vseh projektih brez izjeme, do izvedb, ki presegajo na papirju zarisano oblikovalčevo logiko funkcije, konfekcijsko opremo ali pogosto nesprejemljive kompromise in pogrošno nostalgijo. Svoje projekte vselej načrtuje v soglasju z naročnikom, ki ga s svojo logiko prepričuje in usmerja, se od njega tudi sama uči in tako ustvarja okolja – ambiente, ki niso le stereotipi modno urejenih interierjev, temveč stanovanja, v katerih domujemo, delovni prostori, s katerimi se lahko poistovetimo in v katerih je prijetno delati, ter družabni prostori, kjer se lahko sproščeno predamo izbranim užitkom. Večina opreme je narejena po njenih zamislih – tu gre za pravico naročnika do enkratnosti – čeprav se ne izogiba kakovostni opremi domačih in tujih proizvajalcev. Gre za oblikovanje brez letnice, ki je zato uporabno za vsakogar in za vse čase. Zmožnost tovrstnega razumevanja naročnika in uporabnika ni ravno pogosta. Še posebej zanimivo je, da so v svoji brezčasnosti le redki njeni projekti skozi leta doživeli vidnejše spremembe, na katere ni mogla vplivati. Zelo redki naročniki njene ambiente »dekorirajo« z neustreznimi detajli, kar priča o uspešnem doseganju soglasja med oblikovalko
Beri dalje →

Perspektivni – Filip Kulčar

By |11. 11. 2021|Categories: 2021, Perspektivni - arhitektura, Slovenske nagrade za oblikovanje|Tags: |

Nominirani projekt stanovanja umetnice Björk, ki ga je izdelal Filip Kulčar, študent 3. letnika dodiplomskega študija na Oddelku za industrijsko in unikatno oblikovanje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, je rezultat semestrske naloge, pri kateri se študentje prvič srečajo z oblikovanjem prostora. To so njihovi začetni koraki v spoznavanju kompozicije in hierarhije prostorov, tehničnega izrisa tlorisov in prerezov ter konstruiranja preprostih struktur. Filipov pristop preseneti s svojstveno analizo naročnice, pri čemer vse (danes pretežno digitalne) vsebine in njihove predvajalnike umakne v ozadje ter s tem v ospredje postavi zgolj unikatno bazično opremo. Interier v svoji surovosti vizualno deluje kot materializirana fuzija umetničinih pristopov pri kreiranju glasbe in njene celostne likovne podobe. Je izvrstna analogna platforma, ki daje slutiti glasbeničin način uporabe ter njen lastni upgrade hitro menjajočih se digitalnih naprav in vsebin. Bivalna enota je urejena v večstanovanjski zgradbi na obrobju mesta. V projektu je močno izpostavljen dialog žive in nežive narave, ki asociira na izseke glasbenih kompozicij glasbenice, na preplete in sinteze tako digitalnih kot analognih inštrumentov. Površine prostora se v igri kontrastov izmenjujejo v ritmu grobih in gladkih tekstur. Stanovanje se osredotoča na povezljivost meditativnih in intimnih prostorov domačega zavetja, ki umetnici omogočajo regeneracijo in prepotrebno izolacijo pred zunanjim svetom. Pri vstopu v bivalni prostor, kjer so tudi nujni servisni prostori, je opazna močna gradacija volumnov, ki jo usmerjajo poševni steni ter izvor naravne in umetne svetlobe, uokvirjene v veliko panoramsko okno. Dnevni, priložnostno tudi družabni prostor, se minimalno utopi v objemajoči tlak, iz
Beri dalje →

Perspektivni – Vitja Kos Krštinc, Izidor Hrastnik, Maša Belič, Hana Pohajda, Katarina Remic, Peter Somi, Jasna Štampfer, Tim Vidovič, Luka Žuran

By |11. 11. 2021|Categories: 2021, Perspektivni - industrijsko oblikovanje, Slovenske nagrade za oblikovanje|Tags: |

Študenti dodiplomskega študijskega programa Tehnologije tekstilnega oblikovanja in magistrskega študijskega programa Inženirsko oblikovanje izdelkov so sodelovali pri projektu razvoja oblazinjenega pohištva za blagovno znamko Kauch. Njihova naloga je bila ustvariti kreativno in tehnično izvedljivo oblazinjeno pohištvo, ki ustreza slogu minimalizma in hkrati vsebuje zanimivo zgodbo. Raziskava študentov je zajemala raziskavo trendov in trga, analizo potreb in želja kupcev ter razvoj skic in 3D-vizualizacij različnih dvosedov, trosedov, foteljev in taburejev. Tesno sodelovanje direktorja podjetja Kauch Luke Debevca z vsemi sodelujočimi kaže na vzajemen pretok dragocenega znanja in izkušenj. Zgodba kolekcije oblazinjenega pohištva Katarine Remic, ki je bila izbrana za realizacijo, zajema navdih iz slovenske tradicije. Njen dvosed Pruschtah je bil izdelan v proizvodnji podjetja in je njihov novi model. Vsi sodelujoči študenti – Vitja Kos Krštinc, Izidor Hrastnik, Maša Belič, Hana Pohajda, Katarina Remic, Peter Somi, Jasna Štampfer, Tim Vidovič in Luka Žuran – so izziv sprejeli resno in s 3D-vizualizacijami ponudili kreativno in tehnično dovršene rešitve, med katerimi bi lahko vsaka pomenila novo zgodbo podjetja. Kot ekipo, ki jo odlikuje predano kreativno delo, jih zato predlagava za nagrado perspektivni na področju industrijskega oblikovanja. Perspektivni - industrijsko oblikovanje Predlagatelja Izr. prof. dr. Sonja Šterman in doc. dr. Jasmin Kaljun, Katedra za konstruiranje in oblikovanje, Fakulteta za strojništvo, Univerza v Mariboru

Go to Top