5. maj
13.00-15.00

Cankarjev dom Ljubljana

Konferenca Svetloba v arhitekturi

Svetloba je več kot samo svetloba

Svetloba ima na področju oblikovanja prostora mnogo več kot zgolj funkcionalno vlogo, t.j. omogočiti, da je nekaj vidno. Na tej točki svetloba prestopa svoje racionalne okvire in preide na področje iracionalnega, celo duhovnega. To še posebej velja za naravno svetlobo, ki je, za razliko od umetne, po svoji pojavnosti bistveno bolj kompleksna in težko ukrotljiva. Trditev, da je svetloba, kljub svoji »nematerialnosti«, svojevrsten gradbeni material dokazujejo mnogi primeri arhitekturnih stvaritev, ki jih pretanjen občutek za oblikovanje svetlobe povzdiguje iz ambientalnega nivoja na nivo miljeja. Kjer doživetje arhitekture preide iz posvetnega v spiritualno. Svetloba in, posledično, senca arhitekturo osmislita ter jo umestita v geografski in kulturni kontekst prostora in časa. Med Soncem,
ki je še vedno naš najbolj trajen in trajnosten izvor svetlobe in plamenom sveče, ki še vedno velja za najbolj intimen način osvetlitve, se nahaja brezmejno morje možnosti, ki jih, na eni strani, podpira sodobna tehnologija ter na drugi strani kreativna odličnost ter premišljena in inovativna uporaba svetlobe pri oblikovanju prostora. Prav odkrivanju vsega zgoraj naštetega je namenjen letošnji dogodek BIG arhitektura.

Kurator: dr. Tomaž Novljan

Kari Kola;
Finska

Svetloba ga zanima že, odkar pomni. Prihaja iz Finske z dolgotrajnmi jesenskimi in zimskimi temnimi obdobji. Želel je uporabiti svetlobo, prek katere bi lahko izrabil to temo. Tako je postal, kar je – svetlobni umetnik. S področjem svetlobe se ukvarja že več kot 20 let in v tem času ustvaril že več kot 2.000 svetlobnih projektov, ki so bili med drugim postavljeni v številnih starih gradovih in zgodovinskih stavbah, kot so sedež Unesca v Parizu, Stonehenge, Villa de Laak in gora Saana na Finskem. Kot tehnični in umetniški vodja sodeluje pri domačih in mednarodnih produkcijah. Svetloba je močno orodje, z njeno pomočjo obogatimo katerikoli prostor, kraj ali mesto. Svoje delo namerava še naprej umeščati v edinstvene prostore in z njim premikati meje svetlobne umetnosti. Njegov življenjski moto je: »Nič ni nemogoče. Vse je odvisno od tega, koliko energije smo pripravljeni vložiti v doseganje ciljev.«

SAVAGE BEAUTY

Savage Beauty was 500 hectares installation to European Capital of Culture, Galway 2020 in March 2020.

STONEHENGE

Stonehenge was first time lighted on Unesco’s World Heritage day in 2018

SAANA MOUNTAIN

Saana Mountain was 250 hectares installation at 600km above Arctic circle for our nations 100 years of independence in year 2011.

Laura Murguía Sánchez; Light Lab;
Mehika / Slovaška

Laura Murguía Sánchez (Ciudad de Mexico, 1969) je mehiška arhitekt- ka, ki živi v mestu Prešov na vzhodnem Slovaškem. Študirala je tudi na ETSAB v Barceloni, kjer je doktorirala s področja arhitekture. Osem let je bila zaposlena v tehniškem oddelku znanega italijanskega podjetja za oblikovanje svetlobe, kjer je pridobila veliko izkušenj. Leta 2010 se je preselila na Slovaško in s soprogom ustanovila studio Haz Lighting.

Njuna prva dela so bila bližje svetlobni umetnosti in svetlobnim insta- lacijam kot arhitekturi. Trenutno nadaljujeta sodelovanje z institucijami in nevladnimi organizacijami, ki potrebujejo pomoč na tem področju. S kolegi na področju oblikovanja svetlobe je Laura ustanovila platformo Light Lab, namenjeno razvoju in promociji svetlobnega oblikovanja v regiji. Svoje delo usklajuje z nalogami raziskovalke in predavateljice na fakulteti za umetnost na tehniški univerzi Košice.

GALLERY

Nová Synagóga en Zilina. It was one of the first projects. It is run by the NGO Truc sphérique.
Its reconstruction has received mentions and awards in Slovakia and abroad. Photo: Peter Snadik
www.novasynagoga.sk

HEATING PLANT AND SKYPARK

By Zaha Hadid studio. It is a residential and offices project in Bratislava. It is one of the newest project and it is still in progress. We have developed lighting project and consultancy for landscape and historical building “Teplareň”
https://skypark.sk/sk

LIGHT INSTALLATION BOTANIC GARDEN

As an example of our first collaborations, when we use to create concept and realization of temporary lighting projects. In this case, we have cooperated with lighting manufacturers to show visitors Botanic garden in Košice at night.

Aleksandra Stratimirović; Strati;
Srbija / Švedska

Aleksandra Stratimirović je večkrat nagrajena ustvarjalka na področju svetlobne umetnosti, z več kot 20-letnimi izkušnjami. Njeno področje ustvarjanja zajema lokaciji prilagojene (site-specific) umetniške instalacije s prefinjeno uporabo svetlobe. Njena umetniška dela so postala stalen del številnih javnih prostorov in institucij na Švedskem in drugod. Njena ume- tniška dela so vključena v razstave v newyorškem muzeju Guggenheim, umetniški galeriji Konstnärshuset v Stockholmu in parku Jardin du Palais

Royal v Parizu. Sodelovala je na kulturnih dogodkih v Londonu, Amsterda- mu, Ljubljani, Beogradu, Tokiu, Osaki, Veroni in Singapurju. Poleg umetni- ške kariere je Aleksandra vključena v različne organizacije, ki se ukvarjajo s svetlobo. Je ustanovna članica društva Transnational Lighting Detectives, ustanoviteljica in umetniška direktorica festivala Beograd svetlobe (Beo- grad svetlosti) ter soustanoviteljica ljubljanskega mednarodnega festivala Svetlobna gverila. Trenutno dela kot kuratorka in umetniška direktorica festivala svetlobe v Skopju (Skopje Light Art District 2020).

COLOR WHEELS

Color Wheels is a light art installation created as a perceptual instrument to investigate the experience of color and light through temporal luminous color arrangements. This piece draws its initial inspiration from the enthralling history of color research.

Artists, scientists and scholars ranging from Leon Battista Alberti, Phillip Otto Runge and Johaness Itten to Isaac Newton, Hermann von Helmholtz and J.W. von Goethe have developed different theories and approaches to understand and categorize color. An emblematic form in this process has been the color wheel and its many interpretations.

Color Wheels is a triptych that generates a minimal and basic physical environment. Each section consists of six circles that are engaged in a concentric layered layout. The visual experience is stimulated by successive brightness, hue and saturation hierarchies of reflected light on each circle. The perceptual process is enabled in an attempt to investigate color harmonies and analogies as well as complementary, simultaneous and sequential color contrasts and chromatic afterimages. Visual constancy is challenged.

As we move to an era where the analogue and the digital realms merge and the static becomes dynamic we are keen on re-visiting our relationship to light and color. Color is a perception that is formed in our brain through past experience and visual information. Semantics of color explore the means by which languages communicate the visual impression in a historical and cultural context. Our approach is the opposite. Color Wheels aim to deliver live points of perceptual exploration to each observer.

Color Wheels is created together with architectural lighting designer Athanassios Danilof
in collaboration with Targetti Sankey Spa.

CIRCULATION

Site-specific light installation
Location: Under the Barjanica bridge, Gradaščica Park, Ljubljana, Slovenia
Completed September 2017

“Circulation” is created for the Lighting Guerrilla’s Luminous Park project. Light installation is positioned under the Barjanica Bridge on the spot where the river becomes slightly widened and the generous, welcoming urban space appears. Barjanica Bridge is designed by architect Jurij Kobe, drawing direct inspiration from the legacy of the legendary Slovenian architect Jože Plečnik.

“Circulation” is about movement. Its dynamics relate to the bridge as a place of constant motion. The tale of light depicts a story of the city, the nightscape and the playfulness of the river Gradaščica. Installation consists of three concentric circles that are integrated in the construction of the bridge. Light reacts to the presence of people approaching the spot, turning from its peaceful state into dynamic light movement.

Curated by Katerina Mirovič, Lighting Guerrilla
Commissioned by Forum Ljubljana

Realized with the assistants of Lighting Guerrilla technical team and Anton Sjöstrand/Rebel Controls

BREEZE
Site-specific light artwork
for University Hospital Örebro, new Parking house, Sweden
Commissioned by Regionservice Fastigheter / Region Örebro
Completed 2019

Breeze is a monumental dynamic light artwork created for the new Parking house in the University Hospital in Örebro. The structure of the work is a relatively thin, free-bending line, intended to be experienced as a fast-drawn ink sketch, which sweeps through all seven levels of the building. This black line carries integrated lighting that uses white wall as a painting canvas.
Viewed from a distance, Breeze gives experience of a free, organic, airy movement of light that sweeps and whispers through all levels of the P-house. From close up, inside the stairwell, movement of light, reflections from the wall surface and the dynamics of light take different dimension, more intimate and impressive. Here you dive into each form’s own universe.

Art consultant Kristin Rapp, Regionservice Fastigheter / Region Örebro

NORTHERN LIGHTS IN PARIS

December 2-7, 2014 Jardin du Palais Royal, France

Aurora borealis is the most spectacular and poetic natural light phenomena that occurs in the sky of northern hemisphere. Inspired by this magical appearance of energy and light in nature my wish was to create a bit of northern atmosphere in the beautiful surroundings of Jardin du Palais Royal. This work unites the Swedish presence of nature with the classic and historical Paris, as a symbol of cultures interacting and the beauty of friendship.

Project was initiated by the Embassy of Sweden in Paris and IKEA France for the occasion of Swedish Royal state visit to France in the beginning of December 2014.
My starting point was to apply IKEAs latest consumer LED technology into temporary outdoor light installation hosted by Le Centre des Monuments Nationaux. Project was realized in collaboration with Agency ubi bene

Grand opening in the presence of Their Majesties the King and Queen of Sweden

Musical inspiration Jacques Loussier

Denis Biškup, Zumtobel Group, Avstrija

Po izobrazbi je magister znanosti in ima bogate izkušnje na področju industrije razsvetljave. Svojo kariero je začel je kot tehnični sodelavec, bil je tudi vodja skupine za oblikovanje razsvetljave, kasneje pa je postal vodja mednarodnega poslovnega razvoja in vodja blagovne znamke pri podjetju Zumtobel, vodilnem inovatorju v industriji razsvetljave. Trenutno je odgovoren za 31 držav v Srednji in Vzhodni Evropi ter Srednji Aziji. Živi v Zagrebu na Hrvaškem.

Arhitekt: Dworzak-Grabher architectural workshop
Električne instalacije: Elektro Willi GesmbH & Co KG
Izvedba: 2018

Prav poseben let domov s »TEELO«

Vstopite v Terminal V in vedeli boste, da ste vstopili v prav poseben prostor. Prostor, ki ga boste občutili bolj kot medgalaktično vesoljsko plovilo in veliko manj kot običajno stavbo, ki ste je vajeni iz vsakdanjega življenja. Pretočni prostori, futuristična arhitektura, atmosferska svetloba – vse se zdi pripravljeno za vzlet. Terminal V v Lauterachu v Avstriji je VR showroom gradbenega podjetja Hefel. Podjetje Zumtobel je za to svetlobno rešitev uporabilo posebej izdelano različico svetilke TEELA za kreiranje impresivnih svetlobnih razpoloženj, ki ustrezajo edinstvenemu videzu in občutku tega unikatnega predstavitvenega prostora.

Terminal V – že njegovo ime zveni futuristično, kot ime vesoljske postaje ali vzletne ploščadi za selitev v orbito. Vizionarska zasnova arhitekturnega biroja Dworzak-Grabher pa je vsekakor ravno tako omamna: s svojim očarljivim, sodobnim videzom, se lahko pohvali tudi s svojo podobnostjo z vesoljskimi plovili. Ampak vse to je šele zunanjost. Vstopite in očarani boste lahko opazovali, kako so tokovi, združitve in na videz skoraj »plišasti« prostori notranjosti enako ali pa še veliko bolj zanimivi. Terminal V – z ‘V’, ki pomeni tako »virtualni« kot »Vorarlberg«, ime lokalnega okrožja – je navidezni resničnostni (VR) showroom Hefela Wohnbauja, vodilnega generalnega izvajalca stanovanjskih stavb.

To družinsko, nepremičninsko podjetje od leta 2002 zaupa v pionirsko vizualizacijo. Stranke lahko uporabljajo najnovejšo VR tehnologijo in se  sprehajajo po svojem bodočem domovanju, še preden je bila položena prva opeka. Ob 70-letnici podjetja je Hefel z realizacijo projekta Terminal V postavil popolnoma nove smernice na področju predstavitev inovacij. Platforma za vizualizacijo 4D je ena izmed najsodobnejših projektov te vrste v Evropi. Podjetje Zumtobel pa se s sodelovanjem pri tem projektu prav tako pridružuje ekipi odličnih prisotnih na »krovu, ki se lansira v orbito«. Avstrijski strokovnjak za razsvetljavo je uporabil posebej izdelano »tailor made« različico svetilke TEELA, ki pričara impresivna svetlobna razpoloženja, ki ustrezajo edinstvenim videzom in občutkom tega edinstvenega predstavitvenega prostora.

Senzorna svetilka, ki jo je razvilo priznano arhitekturno podjetje Delugan Meissl v partnerstvu s podjetjem  Zumtobel, je del nove posebne zbirke – serije. Izjemna atmosfera svetlobe, ki jo oddaja to svetilo, daje prostoru izjemno avro in ustvarja unikaten ambient ter na svojevrsten način nadaljuje začrtano vizijo zunanjega izgleda terminala V tudi v samo notranjost objekta. Tu je projektna ekipa »Atelier of Light« iz Zumtobla  sodelovala s stranko in delavnico arhitekture dworzak grabher za izdelavo prilagojene rešitve, ki združuje vse večnamenske prednosti svetilke TEELA na obsežnem osvetljenem stropu  . Rezultat je popolnoma nova dimenzija: ta šest krat deset-meterska različica svetilke TEELA združuje akustične vidike z elementi osvetlitve v enem samem subjektu.

Posebej izdelana TEELA se razteza nad vrstami sedežev v VR prostoru na terminalu V, ki spominja na pokrajino odeto v nekakšno žametno teksturo in pri obiskovalcu ustvarja primerjavo z nebesnimi telesi. Kot interpretacija neskončne transformabilnosti svetlobe ta namestitev poudarja dinamične linije notranje opreme. Svetilka obsežne dimenzije ustvarja občutek dodanega prostora in izgleda skoraj neresnično – skoraj tako, kot da bi obstajala samo svetloba in nič drugega okoli nje. Zgolj čista svetloba.

Ta učinek dosežemo z vidno plastjo tekstila, ki je del svetilke TEELA, kar pomeni razliko, ko gre za akustično in enotno osvetlitev in sega vse do njenih robov. Homogeno osvetljena površina je opremljena tudi z USMERLJIVIMI spoti, ki jih je zasnoval Delugan Meissl. RGBW LED svetlobne linije nudijo indirektni vir svetlobe, kar svetilki daje presenetljivo lahkotnost – kljub dejstvu, da se razteza čez 60 kvadratnih metrov površine. Različni scenariji osvetlitve so izbrani s pomočjo zunanjega nadzora, medtem ko se lahko vgradne direktne in v strop usmerjene indirektne komponente svetilke skupaj s celotno osvetlitvijo površine TEELA spreminjajo glede na posebne zahteve in stalno prilagajajo glede na barvno temperaturo in svetlost. Svetloba s tem ustvarja dramatično vzdušje in nagovarja k virtualnemu potovanju v prihodnost. In vse to lahko doživite med štirimi stenami stavbe Terminala V.
Podjetje Zumtobel je skupaj s svojim partnerjem TYPICO pripravilo tehnično podporo za doseganje enotne porazdelitve svetlobe na polnih 60 kvadratnih metrih površine.

»Skupaj smo razvili posebno vrsto tekstila, ki je nameščena znotraj svetilke z namenom, da razprši svetlobo in na ta način kreira homogeno osvetlitev površine. Druga prednost omenjene rešitve pa je ta, da zvočniki, ki so integrirani v sami svetilki, ostajajo skriti za tekstilno prevleko in so zato nevidni, nemoteči element za obiskovalce.
Izid: čista svetloba

— Manuel Staudinger, Zumtoblov sodelavec

Naročnik: INFOBIP d.o.o.
Izvedba: 2019

Pisarniška osvetlitev po principu dnevne svetlobe

Svetloba lahko podpira in motivira pisarniške delavce – mednarodni strokovnjak za IT in telekomunikacije Infobip, opisuje sodobno osvetlitev delovnega okolja na novem sedežu podjetja. Visokotehnološki kampus v Vodnjanu na Hrvaškem, na prvo mesto postavlja potrebe svojih zaposlenih, zato je Zumtobel zasnoval koncept osvetlitve, ki v celoti temelji na tehnologiji »Active Light«, ki sledi in se približuje ciklu naravne dnevne svetlobe. 

Približno 500 zaposlenih v podjetju Infobip ponuja tehnologijo v oblaku in storitve večkanalnega sporočanja s sedeža podjetja v Vodnjanu. Poleg pisarn vodstvenega kadra in zaposlenih ter številnih konferenčnih sob se  ta visokotehnološki kampus lahko pohvali še s fitnesom, restavracijo in vadbenim centrom. Kompleks dopolnjujejo še apartmaji za zaposlene in goste, parkirišče, več športnih objektov in park. Zumtobel je razvil skladen koncept osvetlitve, ki se prilagaja različnim načinom uporabam in zagotavlja optimalno, učinkovito in uporabniku prijazno razsvetljavo.

Največji nadzor bleščanja ustreza visoki prilagodljivosti

Zaposleni v Infobip-u večino časa delajo na računalniških zaslonih v pisarnah in konferenčnih sobah, kar ustvarja zahtevo po zelo prilagodljivi osvetlitvi z največjim nadzorom bleščanja. “Naša rešitev osvetlitve postavi potrebe ljudi na prvo mesto”, pravi Jakob Geppert, višji direktor Global Application Office, v Zumtoblu. “Naša rešitev Active Light deluje na principu delovanja naravne dnevne svetlobe, ki zaposlenim pomaga ohranjati naravni cirkadijski ritem in učinkovito podpira njihovo ustvarjalnost za delovnimi mizami.”

To doseže litenet sistem za upravljanje osvetlitve s svojim integriranim sky skenerjem – zunanjim svetlobnim tipalom, ki beleži situacijo na nebu in zbrane informacije uporablja za nadzor barve temperature svetlobe in ustrezno intenzivnost le-te v pisarnah. Sistem temelji na Zumtobel tunableWhite tehnologiji, ki s spreminjajočo jakostjo svetlobe in barvo temperature ustvarja dinamično in čustveno osvetlitev, ki se lahko enači z naravno svetlobo. TunableWhite zagotavlja izjemno koristno podporo zaposlenim v podjetju Infobip, na vsakem njihovem koraku ter pri vsakem njihovem opravku.

Osvetlitev na podlagi potreb – od intenzivne do diskretne osvetlitve

“Kakšna je optimalna jakost svetlobe, ki jo zaposleni v določenem trenutku potrebuje?” je vprašanje, ki potrebuje individualnem odgovor – in je odvisen od osebe, ki si ga zastavlja. Druga ključna prednost tehnologije tunableWhite je ta, da omogoča popolnoma avtonomno nastavitev svetil, ki se prilagaja individualnim zahtevam.

Za ustvarjanje optimalne pisarniške osvetlitve je Zumtobel izbral tehnološko dovršeno visečo svetilko LIGHT FIELDS evolution. Zahvaljujoč MPO+ optiki ponuja popoln nadzor bleščanja zaposlenim, ki delajo pred računalniškimi zasloni. REFLEKTORJI SUPERSYSTEM II zagotavljajo sijajno akcentno osvetlitev . Svetilka SLOTLIGHT INFINITY ustvarja diskretne svetlobne linije in zagotavlja osnovno razsvetljavo celotne stavbe. Območje namenjeno sprostitvi in oddihu pa osvetljuje  svetlika ONDARIA, ki v prostoru dobesedno sije kot umetno sonce.

Prilagojene notranje in zunanje svetlobne rešitve

V komunikacijskih conah ter v bivalnih enotah je nameščena dekorativna svetilka CAELA, ki z nežno porazdelitvijo svetlobe zaposlene in obiskovalce vabi k bolj sproščenemu vzdušju. Podjetje Infobip svojo stranki prilagojeno individualno svetlobno rešitev zaokroži z uporabo SUPERSYSTEM-a za osvetlitev zunanjih območij. Osvetlitev v sili pa zagotavljajo varnostne svetilke RESCLITE in PURESIGN.

Svetloba ustvarja (delovno) atmosfero

Zumtoblov koncept osvetlitve, ki izhaja iz specifičnih potreb podjetja Infobib, bistveno prispeva k dobremu delovnemu vzdušju saj podpira udobje, dobro voljo in zdravje zaposlenih. Svetlobna rešitev kreira  in podpira optimalno delovno atmosfero v podjetju. Strokovnjaki za IT in komunikacije pa na svojem področju ustvarjajo pionirske rešitve: na Hrvaškem so ustanovitelji Infobipa leta 2019 poimenovali »EY Podjetnik leta!«.

Arhitekt: Jean Nouvel
Foto: Roland Halbe, Marc Domage, Mohamed Somji
Izvedba: 2019

Oaza svetlobe v Perzijskem zalivu

Louvre Abu Dabi, v kulturnem okrožju otoka Saadiyat, je videti kot most med vzhodno in zahodno umetnostjo. Od leta 2017 univerzalni muzej Združenih arabskih emiratov razstavlja mednarodna dela iz različnih obdobij – od prazgodovinskih artefaktov do sodobne umetnosti. Cela arhitektura stavbe, ki jo je zasnoval francoski priznani arhitekt Jean Nouvel, je vsekakor vredna obiska. Svetlobno rešitev za to ogromno, krožno kupolo in celotno območje muzeja pa je izvedlo podjetje Zumtobel.

Zasnova Jeana Nouvela za Louvre Abu Dhabi je ustvarila oazo svetlobe v Perzijskem zalivu: Sredinski del stavbe sestoji iz ogromne krožne kupole s premerom 180 metrov, ki stoji na štirih stebrih in ustvarja učinek lebdenja. Dnevna sončna svetloba, ki v prostor vstopa skozi dekorativno stropno strukturo ustvarja očarljiv učinek, ki spominja na sončne žarke v oazi, ki padajo skozi palmine veje in na ta način v muzeju poustvarjajo svetlobne vzorce iz narave. Ko sonce zaide, sistem osvetlitve Zumtobel sledi strukturi – zamenja incidenco svetlobe in sence: Svetilke Zumtobel osvetlijo notranjost in zunanjost kupole na način, ki je očesu obiskovalca zelo prijeten in privlačen.

Prilagojena osvetlitev

Za to svetlobno rešitev je Zumtobel ustvaril CHROMOSOME, prilagojeno svetlobno rešitev, posebej izdelano za to edinstveno, ogromno kupolo. Štiri tisoč takšnih svetilk je nameščenih v muzej Louvre Abu Dabi. Vsebuje poseben sistem odvajanja toplote, da bi kljubovali vročim temperaturam v Abu Dabi-ju. Zahvaljujoč popolnoma transparentnemu ohišju svetilke je del svetlobe usmerjen navzgor. Svetloba se pri tem odbije od stropa in sten ter s tem ustvarja prijeten svetlobni ambient.

Pojav dnevne svetlobe z oddaljenim učinkom bleščanja

Različne vrednosti osvetlitve so uporabljene za doseganje dveh različnih rezultatov: učinek sijaja za opazovanje iz daljave in prijetna osvetlitev pod samo kupolo, ki je podobna naravni dnevni svetlobi. Bela svetila, ki jih je mogoče krmiliti, omogočajo mešanje različnih barvnih temperatur.

Na ta način je mogoče doseči različne učinke osvetlitve glede na čas dneva in željeno atmosfero. Ta proces deluje popolnoma samodejno zahvaljujoč sistemu za upravljanje razsvetljave LUXMATE LITENET lighting management system. Zunanja tipala zaznajo naravno dnevno svetlobo, ki sije skozi strukturo kupole in po potrebi dodaja umetno svetlobo enakih karakteristik.

Občutljiva umetniška dela zahtevajo striktno kontrolirano jakost svetlobe

Umetniške zbirke se nahajajo pod kupolo v 55ih kockastih vitrinah, urejenih v obliki Medine – tradicionalnega arabskega starega mestnega jedra. Svetlobni sistemi v galerijah izpolnjujejo posebne zahteve: Glede na to, kako občutljiva so umetniška dela, je potrebno jakost svetlobe znotraj galerije skrbno nadzorovati. Kustosi Louvra so opredelili tri različne stopnje občutljivosti – umetniška dela so lahko osvetljena z največjo mejo osvetlitve 600.000 Lux, 150.000 Lux in 37.500 Lux na leto. Na primer, umetniška dela z letno največjo mejo osvetlitve 600.000 Lux so lahko izpostavljena jakosti svetlobe največ 125 Lux v obratovalnih urah, pri tem pa se ta vrednost ustrezno zmanjša za drugi dve kategoriji. Strokovnjaki za razsvetljavo iz Dornbirna uporabljajo različne svetlobne rešitve za izpolnjevanje različnih zahtev: LIGHT FIELDS, HELISSA, DIAMO, PANOS infinity in PERLUCE zagotavljajo učinkovito predstavitev 620 eksponatov na skupni razstavni površini 6.400 kvadratnih metrih.

Inteligentno upravljanje razsvetljave

Za zagotovitev, da vrednosti jakosti osvetlitve v galerijah niso presežene, Zumtobel uporablja dva različna koncepta nadzora osvetlitve. Na eni strani avtomatsko nadzorovano krmiljenje žaluzij, ki je odvisno od doprinosa dnevne svetlobe, ščiti pred zunanjo svetlobo v štirih različnih ravneh. Po drugi strani pa so posebni senzorji nameščeni neposredno ob umetniških delih. Če na razstavljene eksponate pade preveč sončne svetlobe, senzorji izdajo opozorilo in preprečijo prekoračitev natančno  določene dovoljene letne vrednosti jakosti osvetlitve. “Zahvaljujoč senzorjem za dnevno svetlobo, detektorjem gibanja in časovnemu nadzoru lahko varno ohranimo več kot le dragocena umetniška dela,” je dejal Davide Siciliano, vodja kompleksnih projektov v podjetju Zumtobel. “LUXMATE LITENET pa prihrani tudi energijo in znižuje s tem povezane stroške.”

Raznolike zahteve, raznolike svetilke

Širok paleta uporabljenih svetlobnih rešitev Zumtobel dokazuje kako različne in raznolike so bile zahteve projekta Louvre Abu Dhabi: V galeriji »Museography« so strokovnjaki za razsvetljavo v stekleni strop namestili neprekinjeno svetlobno linijo TECTON vključno z varnostno razsvetljavo. Zunanjo varnostno razsvetljavo pa zagotavlja svetilo TUBILUX. V hodnikih in tehnoloških prostorih so nameščena svetila, ki so odporna na vlago. AERO II se uporablja za osvetlitev pisarn in nadzornih sob v kleti.

Zumtobel je s svojo celovito rešitvijo za ta kompleksen projekt še enkrat dokazal svoje poglobljeno uporabno strokovno znanje, ko gre za umetnost in kulturo: Louvre Abu Dhabi je šele s pomočjo Zumtoblove strokovne osvetlitve ogromne kupole na otoku Saadiyat ta muzej prestavil v središče javnega interesa.

Ivica Jekić; FILIX Lighting;
Hrvaška

Je strokovnjak za podporo oblikovalcem svetlobe in vodjem projektov pri svetlobnih rešitvah, ki jih ponuja FILIX Lighting. Odlikuje ga bogato tehnično znanje in praktičen pristopo pri iskanju rešitev.

FILIX Lighting je podjetje, ki je bilo ustanovljeno v 80. letih; najprej kot elektrotehnično podjetje, ki se je kasneje specializiralo za razvoj in rešitve na področju zunanje in podvodne LED osvetlitve.
Danes si prizadevajo biti vodilni v industriji in se zavezujejo k trajnostnemu delovanju, ki bo vplivalo na prihodnje generacije.

FORTYSEVEN je prvi termalni wellness in spa v Švici in osrednja točka kopališča v Badnu, kjer je v središču pozornosti celovito dobro počutje telesa in duše.

Izdelki za uporabnike: Airpool serija
Naročnik: 47
Leto: 2021
Oblikovalec luči: Lichtkompetenz

Vsi obiskovalci EXPO 2020 v Dubaju so videli in hodili po več kot 5000 metrov po meri izdelanih talnih elementov StepUp Slim 100 iz naše ponudbe, ki so služili nočnemu usmerjanju gibanja in prometa. Osvetljava je pogreznjena v tla pod vsemi glavnimi peš potmi in vozišči na območju razstave EXPO. Prilagodljiva bela tehnologija omogoča povečanje jakosti od 1800K, ki posnema večerno svetlobo v Združenih arabskih emiratih, do 3000K, ki spominja na mesečino.

Izdelki za uporabnike: STEP UP SLIM 100
Naročnik: EXPO 2020
Leto: 2020
Oblikovalec luči: AECOM

170 metrov dolg jeklen most za pešce povezuje novo naselje Lachlan’s Line za 5000 ljudi s postajo podzemne železnice North Ryde Metro Station. Poteka preko avtoceste M2 in ceste Delhi Road.

Izdelki za uporabnike: Custom Linear LED solution
Naročnik: Daracon Group
Leto: 2020
Oblikovalec luči: Arup