ALBANIA
MODUL EDGE
Čas je za nekaj novega. Prestižna linija MODUL EDGE nudi posebno čutno in vizualno izkušnjo kot nikoli doslej. EDGE je najnovejša, skrbno oblikovana linija družine MODUL in predstavlja vrhunec ponudbe TEM. Pri vodilnem slovenskem proizvajalcu stikal in vtičnic so ga zasnovali in ustvarili na podlagi pol stoletja dolgih izkušenj, bogatega znanja o materialih in napredne proizvodne tehnologije. Rezultat so posebna preklopna pin stikala, ki po svoji obliki spominjajo na zatič, liniji MODUL EDGE pa dajejo izrazito drznost. Odsevajo podobe preteklosti in ustvarjajo pridih sodobnosti. Posebna pin stikala v različnih barvah Pin stikala v 4 različnih barvah tvorijo inovativno in edinstveno izkušnjo. Sozvočje pinov v štirih barvnih esencah s kovinskimi in steklenimi okvirji EDGE ustvarja edinstven prefinjen videz. Prestižni materiali dekorativnih okvirjev. Po zaslugi impresivne obdelave aluminij zasije v novi luči – kovinskih dekorativnih okvirjih EDGE. V treh barvnih izkušnjah, vrednih pozornosti: srebrni, zlati, antracitu. Čistost stekla dovoli svetlobi, da se poigra in manifestira v novih steklenih dekorativnih okvirjih EDGE. Kontrastni barvi, črna in bela, zadovoljita še tako prefinjen okus. Z EDGE se boste lahko prilagodili tako sodobnemu minimalističnemu dizajnu kot bogatemu retro stilu, izpolnil pa bo tudi najzahtevnejša pričakovanja novogradenj in prenov. Nova linija EDGE del družine MODUL. Nova prestižna linija EDGE omogoča uporabo tako s pini kot z obstoječimi klasičnimi stikali in vtičnicami MODUL. Družino MODUL odlikuje enostavna vgradnja, saj za vse 4 oblikovne linije Line, Soft, Pure in EDGE uporabljamo isto univerzalno platformo - iste nosilne okvirje in funkcijske elemente tako za pravokotne kot okrogle doze. Svoja stikala
Kje / kdaj / kako delam?
19. oktober 18.00 Ogledaljarna Vidovdanska 2 Ljubljana Kje / kdaj / kako delam? Načrtovanje delovnih prostorov sledi spremembam v razumevanju delovnega procesa, tehnološkim prelomom in družbenim običajem. Delovni prostori se tako stalno spreminjajo, na kratko lahko to pot opišemo kot prehod od tradicionalnih, hierarhičnih struktur proti bolj odprtim prostorom , ki morda bolj spodbujajo kreativnost, dobro počutje zaposlenih, ... Veliko spremembo v razumevanju tega, kar delo sploh je, je pomenil covid in "odkritje" dela zunaj tradicionalnih pisarn. V postkovidnem času, se razmere kar ne vračajo na stare tirnice. Med večje in vztrajnejše spremembe so se zgodile v razumevanju delovnega prostora (in časa). Nekdanje oblike pisarn, delovnih prostorov se opuščajo v prid hibridnih pisarn. Število delovnih ur, se v Sloveniji vztrajno zmanjšuje. Kaj to pomeni za pisarniške prostore? Kaj pomeni izraz hibridni dom? Kako se je oblikovanje delovnih prostorov spremenilo v zadnjih letih? Na kakšen način se delovni prostori prilagajajo spremembam? Kuratorka in moderatorka: Kristina Dešman Razpravljavci Alenka Kragelj Eržen, Kragelj arhitekti Alenka je leta 1998 diplomirala na fakulteti za arhitekturo v Ljubljani kot druga v letniku in takorekoč naslednji dan ustanovila svoje arhitekturno podjetje. Že po prvih projektih je ugotovila, da je tradicionalni proces načrtovanja in izvedbe gradbenih projektov pogosto neoptimalen in neučinkovit. Skozi študij primerov dobre prakse in lastnih izkušenj je v naslednjih letih razvila lastno metodologijo projektnega vodenja za izvedbo velikih in
Graditi višje, večje, … – z lesom
19. oktober 16.00 Ogledaljarna Vidovdanska 2 Ljubljana Graditi višje, večje, ... - z lesom Les se je v Sloveniji v zadnjem desetletju uveljavil kot gradbeni material, ki omogoča hitrejšo, tišjo pa tudi bolj zdravo gradnjo. Les je tudi gradbeni material z mnogo manjšim ogljičnim odtisom od recimo betonskih ali kovinskih konstrukcij. Vendar pa ostaja v veliki meri omejen na individualno, stanovanjsko gradnjo. Gradnja z lesom je področje, ki se stalno razvija, je področje številnih inovacij. Gradnja z lesom po eni strani zahteva posebno znanje in je zato morda nekoliko zahtevnejša tako za načrtovalca kot za investitorja, zato je dobrodošlo dobro podporno okolje tako na lokalni kot na državni ravni. Kdo so glavni deležniki pri promociji gradnje z lesom? Kako spodbujati gradnjo večjih - javnih - objektov v lesu? Ali je mogoče preiti na model, pri katerem bi se vse javne investicije gradile iz lesa? Kakšna je pri tem vloga lokalnih skupnosti? Kaj se da narediti na državni ravni? Kakšna konkretna orodja potrebujejo lokalne skupnosti za promocijo lesene gradnje? Na katerih nivojih morajo pritekati spodbude? Ali obstajajo nacionalno določeni ciji gradnje z lesom? Kakšni bi morali biti? Kako podobna vprašanja rešujejo v drugih državah? Katere države so nam lahko za zgled? Kakšna je pri uporabi lesa vloga arhitektov? Kaj pa odločevalcev? kako slediti inovacijam? Kuratorka in moderatorka: Kristina Dešman Razpravljavci Janez Koželj, 3biro Arhitekt
Oblikovanje leta: RE ◦ water
Postrežna steklenica za vodo suvereno stopi ob bok ostalemu namiznemu priboru. RE ◦ water je namenko oblikovana steklenica, ki si prizadeva povečati ozaveščenost o pomembnosti čiste pitne vode v fine dinning restavracijah, hkrati pa odpravlja uporabo enkratnih plastičnih izdelkov in poudarja ponovno uporabo stekla. Zadržana estetika in dno, ki odseva svetlobo ter s tem poudarja čistost vode, so poleg reciklabilnega stekla glavni superlativi, ki jih s seboj nosi vodi namenjena postrežna steklenica. Oblikovanje leta Oblikovanje Gašper Puhan; JRE-Slovenija, Tanja Mudrinič; Design Studio Hrastnik1860 Proizvajalec Hrastnik1860
Perspektivni – Domen Klinc
Nominirani projekt urbanega stanovanja modne oblikovalke Iris Van Herpen (IVH), študenta 3. letnika dodiplomskega študija Univerze v Ljubljani, Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, Oddelka industrijskega oblikovanja Domna Klinca je smelo v (retro) futurizem zazrto izvrstno študentsko delo. V okviru letošnjega predmeta Oblikovanje prostora I je bila razpisana študijska naloga oblikovanja urbanega stanovanja IVH za njen prosti čas v Ljubljani. Študentje so sprva izdelovali podrobne moodboarde in pisali kratke eseje ter se šele kasneje, v sklepni fazi posvečali materiji bivalnega prostora. Avtor je z oblikovano rešitvijo želel raziskovati odnos med javnim in zasebnim življenjem IVH.V predstavitvi projekta med drugim zapiše: »Glavno razmejitev teh aspektov življenja predstavlja velika stena organske oblike, ki je prekrita z več sto kosi temnega stekla. Tekstura, ki se s tem ustvari, predstavlja tudi lepoto, ki jo posameznik vidi pri zunanjem opazovanju življenja nekoga drugega. V ločnico je zapičen osvetljen most, v katerem se nahaja stopnišče. Svetlost strukture, ki obdaja stopnice, spominja na moment, ko znana oseba izstopi iz avtomobila in je v trenutku obsuta s stotinami slepečih fotografskih bliskavic. Tako ponazarja ta prehod iz zasebnega (galerija) v luč javnosti.« Med etapami korektur je nominirani študent izvedel tudi različne eksperimente/preverbe, ki jih nudi AI-tehnologija, s ciljem, da se približa likovnemu jeziku in mogočem razmišljanju svoje stranke. A kot je raziskoval in zapisal Domen, verjetno obstaja (pre)veliko neskladje med videnim in resničnim. In naj tako tudi ostane. Perspektivni - arhitektura Predlagatelj izr. prof. Primož Jeza, u. d. i. a., arhitekt in oblikovalec, pedagog na
Interier leta – Dom na Ilirski
Nagrajeni interier stanovanja z minimalnimi posegi – preboji – v obstoječe stene tlorisa vnese kroženje in omogoči bolj svobodno gibanje. Ohranja voluminoznost, velikost in proporce meščanskih prostorov stanovanja. Arhitektka prepozna in ponovno uporabi oziroma restavrira obstoječe kakovostne materiale. Pozornost pritegne zanimiva igra tekstur, kjer se med tekstilnimi, mehkimi linijami zaves in gladkimi, odbojnimi površinami ogledal, ki dematerializirajo nekatere konstruktivne elemente stanovanja, odvije zanimiv dialog. Nastane jasen, odprt prostor, ki pa je hkrati tudi del iluzije: v njem je prijetno posedeti in se družiti. Kosi pohištva so dodani na pravem mestu, v pravih kompozicijah, čuti se navezavo na umetnost. Stanovanje, obnovljeno z minimalnimi posegi, odprto diha in dovoljuje uporabniku, da v prostoru izrazi svojo osebnost in kreativnost. Interier leta - zasebni Avtorica Manica Lavrenčič Grad. konstrukcije Blaž Kocina Leto načrtovanja in prenove 2022 Lokacija Ljubljana Foto Goran Katić
Perspektivni – Zoja Čepin, Domen Klinc
Zoja in Domen zaključujeta dodiplomski študij Industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Tekom študija sta svoje projekte osnovala na poglobljenih raziskavah uporabnikov in kritičnem pogledu na že obstoječe oblikovalske rešitve. Posebej je potrebno izpostaviti njun projekt za jadrnico First 14 SE, ki je potekal v povezavi med podjetjem Seascape / Beneteau in Oddelkom za Industrijsko in unikatno oblikovanje na UL ALUO v letu 2022. Cilj naloge je bil doseči izboljšanje uporabniške izkušnje za izbrani produkt, torej jadrnice brez kobilice, ki predstavlja vstopno točko za vsakogar, ki si želi postati jadralec. V okviru projekta sta študenta prepoznala probleme obstoječih klasičnih navodil za sestavljanje produkta, osnovala zemljevid uporabniške poti ter razvila ogrodje za ustvarjanje in razvrščanje ustreznih korakov. Rezultat projekta je aplikacija TOVARIŠ, ki omogoča, da imata tako jadralec začetnik kot tudi izkušeni uporabnik popolno podporo pri spoznavanju jadrnice in navtičnega sveta. Poleg poenostavljene, pregledne in prilagodljive oblike navodil aplikacija služi kot orodje za povezovanje podjetja in uporabnika. Rešitev je sistemska, univerzalna in uporabna tudi na drugih področjih. Njun drugi skupni projekt izvira iz že omenjenega in predstavlja oblikovanje semestrske razstave za projekt First 14 SE. V sklopu te naloge sta uspešno povezala okolje predstavitve z nagovorom obiskovalca razstave. Zasnova razstavne postavitve izvira iz kronološkega vrstnega reda uporabe pripomočkov za jadrnico. Postavitev usmerja obiskovalca k spoznavanju jadranja in omogoča vpogled v proces razvoja posameznih rešitev. Skupaj sta sodelovala tudi pri projektu Bauhaus žur – povezovanje študentov ALUO-ja, v okviru skupine študentov O!, ki so jo
Oblikovanje leta: Stojalo Harmony
Stojalo Harmony je dokaz, da se lahko dobra rešitev zgodi zgolj v eni potezi. Uporaben izdelek je nadgrajen z izvirno rešitvijo spoja ter detajlom iz usnjene obloge, prišite na medeninasto osnovo. Morda za pravo industrijsko oblikovanje malenkost zapletena izvedba sicer preproste rešitve, a vseeno usklajena z dragocenostjo inštrumenta, kateremu je namenjena. Medeninasta osnova lepo korespondira z inštrumentom in zaradi obrabe postaja del slednjega. Prav tako kot inštrument tudi stojalo potrebuje nego, kar je lepo nadaljevanje skupne zgodbe. Razstavljivo, diskretno in elegantno stojalo, ki končno tudi estetsko dosega nivo, ki si ga vsak inštrument zasluži, je dokaz, da so male zgodbe lahko tudi velike. Oblikovanje leta Oblikovanje Tadej Juran Proizvajalec Atelje Juran Leto izdelave 2022
Perspektivni – Maša Kralj in Ana Topole
SEEDKO biorazgradljiv lonček za sadike Maša Kralj in Ana Topole sta v obdobju trimesečnega poglobljenega raziskovalnega in eksperimentalnega dela uspeli razviti biorazgradljiv in kompostabilen lonček za sadike kot substitut za vse plastične lončke, ki končajo kot odpadek kmalu po nakupu. Ocenjeno je, da v Sloveniji letno zavržemo preko 10 ton takih lončkov. Študentki sta lonček za sadike razvili izključno iz sekundarnih surovin, kjer prevladuje kavna usedlina. Je trajnostna alternativa za vzgojo sadik v vrtnarijah in pri ljubiteljskih vrtnarjih. Vrtnarije sadike še vedno lahko vzgajajo v plastičnih lončkih, strankam pa jih ob prodaji prestavijo v lonček SEEDKO. Tako plastični lonček ostane v vrtnariji za nadaljnjo uporabo. Kupec domov odnese biorazgradljiv lonček, ki ga s sadiko posadi v zemljo. Eksperimenti so pokazali, da koreninski sistem uspešno prodre skozi strukturo lončka, ki je s sestavno mešanico organskih snovi hkrati tudi kakovostno gnojilo. S tem zmanjšamo količino zavržene plastike. Surovine za izdelavo lončka, ki bi jih v nasprotnem primeru zavrgli, pa ponovno vstopijo v življenjski krog uporabe. Študentki sta do izjemnega rezultata prišli s sistematičnim raziskovalnim in eksperimentalnim delom, ki je značilno za znanstveno stroko. Eksperimentalne metode dela in rezultate sta vrednotili sproti in temu prilagajali celoten proces. Delo na dodiplomski stopnji sta opravili na način, ki je sicer značilen in pričakovan za višjo stopnjo študija. Perspektivni - industrijsko oblikovanje Mentorica in predlagateljica izr. prof. mag. Barbara Prinčič, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, Oddelek za industrijsko in unikatno oblikovanje
LIMO – Trajnostna kapsula za poslednjo pot
Poslednja pot je tema, s katero se je težko soočiti, kljub temu pa vseeno ostaja pomemben del življenja. Izdelek, ki se uspešno sooča z omenjenim dejstvom, je kapsula za žarni pokop Limo. Njena oblika asociira na temo potovanja z vrisanimi koncentričnimi krogi, ki spominjajo na letnice v deblu. Vsekakor so to sledi poti življenja, sledi, ki jih slehernik zapusti v tem svetu in sledi sveta, ki so orisale njegovo pot. Široka oblika ponazarja nekaj dragocenega, kar nosimo v dlani in pospremimo na zadnjo pot. Lesena z medeninastimi inserti je dostojanstvena popotnica v onostranstvo. Zavedanje minljivosti, soočanje z njeno prisotnostjo, iskanje uporabnega odgovora … Nedvomno opazen in omembe vreden izdelek. Oblikovanje leta Oblikovanje Katjuša Kranjc in Rok Kuhar, RAKETA Proizvajalec PIKKA Leto izvedbe 2022
Perspektivni – Ana Jerman
Za vse je mesto Projektna študija bivalnih tipologij za ranljive skupine in idejna zasnova prostorov skupnosti na območju Hrovatinovega vrta v Ljubljani Mentor: prof. Vasa J. Perović, MA (BiA) V magistrskem delu na Fakulteti za arhitekturo Univerze v Ljubljani Ana Jerman uvodoma zastavi vprašanji: Ali lahko arhitektura ustvarja enakopravne pogoje bivanja za vse ter ali lahko spodbuja odprto in vključujočo družbo? Na osnovi niza sistematičnih analiz, ki prehajajo iz merila posameznika na merilo družbe in iz merila hiše na merilo mesta, avtorica razvije vzorčen primer kolektivnih tipologij bivanja. Tipologij, ki spodbujajo enakopravno kulturo sobivanja različnosti v družbi in preprečujejo izolacijo posameznih ranljivih skupin. S skrajno skrbno zasnovanim idejnim projektom konkretizira vizijo deinstitucionalizacije in integracije ranljivih skupin ter uveljavljanje »pravice do mesta«. Izbrana lokacija v centru Ljubljane, zelena poteza med Aškerčevo ulico in zaledjem vladne palače ob Gregorčičevi, izraža stališče avtorice o tem, kakšno mesto si želi: vključujoče, odprto in prehodno mesto za vse. S subtilno pozidavo med mogočnimi drevesi odpre sedaj nedostopna Hrovatinov vrt in rob nekdanje Emone ter ju vrne meščanom. Magistrsko delo Ane Jerman izpričuje izjemno oblikovalsko rahločutnost ter zmožnost poglobljenega razmisleka o zasnovi dostojnega življenjskega prostora in arhitekture za vse. Perspektivni - arhitektura Predlagatelj doc. Vlatka Ljubanović, univ. dipl. inž. arh., in asist. Mina Hiršman, mag. inž. arh., Fakulteta za arhitekturo, Univerza v Ljubljani Mentor prof. Vasa J. Perović, MA (BiA)
Oblikovanje leta: Vgradni kuhinjski aparati Hisense serije Hi8
Skupina izdelkov serije Hi8 podjetja Hisense sodi v sam vrh oblikovanja znotraj segmenta kuhinjskih aparatov. Zadržana estetika z minimalnimi funkcionalnimi intervencijami deluje prestižno in sofisticirano. Nevtralna temna osnova poudarja ključne elemente in se brez težav zlije z različnimi kuhinjskimi postavitvami in okolico. Aparati omogočajo različne tehnike toplotne obdelave jedi in pijače. Dobro počutje in zdrav način življenja postavljajo na prvo mesto, s funkcijami, kot so parni programi z odstranljivim rezervoarjem za vodo, cvrtjem na vroč zrak z lastnim pladnjem, programom »sous-vide« in natančno sondo za hrano. Poleg estetike, funkcionalnosti in izboljšane uporabniške izkušnje z naprednim intuitivnim uporabniškim vmesnikom z neposredno izbiro na dotik, izdelki z zmanjšanjem uporabljenih materialov odgovarjajo tudi na okoljsko problematiko. Oblikovanje leta Oblikovanje Matevž Popič, Tomislav Krašovec, Denis Tomazin, Paolo Perini, Urša Kovačič Naročnik Hisense Gorenje Europe d. o. o. Proizvajalec Gorenje d. o. o. Leto izdelave/izvedbe 2023–2024