Project Description

Ernest Bevc

Oblikovalec leta 2008

Na razpis za nagrado oblikovalec leta s področja industrijskega in modnega oblikovanja so svoje izdelke letos lahko prijavili avtorji ali avtorske skupine, ki živijo in delajo v Sloveniji ali ki so se rodili v Sloveniji in delujejo zunaj nje. Predlagani so bili lahko izdelki za dom, delovno mesto, industrijo, šport, medicino, elektroniko, transport itd. ali s področij modnega oblikovanja (oblikovanje tekstilij in oblačil, modnih dodatkov itd.) in so nastali v zadnjem letu.
Dela so lahko avtorji prijavili sami, predlagal jih je lahko vsak posameznik, k oddaji predlogov pa so bili letos povabljeni tudi: Jure Miklavc, Bojan Klančar, Nina Mihovec, Andreja Špegel, Valter Kobal, Juri Giacomelli, Japec JakoPin, Marino Furlan, Tjaša Bavcon, Katja Burger IN Jasmina Ferček.

Na razpis je tako prispelo devet prijav, izmed katerih ena ni ustrezala razpisnim pogojem.
Selektorji, so izmed prispelih prijav s tajnim točkovanjem izbrali nominirance – slovenske zvezde industrijskega in modnega oblikovanja.

Strokovna žirija v sestavi prof. dr. Stane Bernik, izr. prof. Janez Smerdelj, Jelena Leskovar in Maja Tasič Demšar s predsednico Lenko Bajželj je 5. septembra pregledala šest nominiranih prispevkov, od tega tri s področja industrijskega oblikovanja in tri s področja modnega ustvarjanja.

Nominiranci – slovenske zvezde industrijskega in modnega oblikovanja so:
Almira Sadar s kolekcijo pomlad/poletje 2008: Češnjev cvet, Tanja Devetak s kolekcijo Orhideja, Jana Mršnik in Vesna Štih s projektom 1 ∞, Primož Tomšič in Aljoša Podbršček z izdelkom Iskra Medical – GREEN VAC PRESTIGE, Nika Zupanc z družino svetil LOLITA in Ernest Bevc z vozičkom za orodje EuroPLUS.

Na podlagi ocenjevalnih kriterijev – funkcionalnost, ergonomičnost, ekološkost, inovativnost, tržni potencial in sociološka umeščenost prijavljenih del, ki se odražajo v celoviti zasnovi izdelka oziroma projekta, je žirija ugotovila, da nominacije ustrezajo zahtevanim merilom dobrega oblikovanja.

Izmed prijavljenih izdelkov po svoji kakovosti izstopa voziček za orodje EuroPLUS industrijskega oblikovalca Ernesta Bevca. Posega na sicer deficitarno področje oblikovanja delovnih pripomočkov na delovnem mestu v industriji.
Odlikujejo ga premišljena zasnova, ki zagotavlja kompleksno zgoščenost, sistemska preglednost, velika uporabnost zaradi mobilnih delovnih površin in preprosta funkcionalna rešitev brez pretiranih estetskih presežkov. Profesionalnim uporabnikom zagotavlja ustrezno uporabo. Izvlečni predali, strukturirana zgornja površina in izvlečna odlagalna polica omogočajo preglednost in urejenost ter preprosto uporabo velikega števila orodja na majhnem prostoru.

Zaradi naštetega je žirija razglasila Ernesta Bevca za oblikovalca leta.

Samostojni diplomirani industrijski oblikovalec Ernest Bevc je s svojim oblikovanjem prepričal številna slovenska podjetja in tudi strokovno žirijo Meseca oblikovanja. Njegovi uspehi se zrcalijo skozi predmete tehnične narave, ki nas spremljajo na vsakem koraku – tipkovnice, ki jih vsakodnevno uporabljajo po vsem svetu, modeme, brez katerih v sodobni družbi ne moremo komunicirati, vodne sesalnike, žage, vijačnike in vrtalnike … Njegov zadnji uspešni izdelek je serija inovativnih vozičkov za orodje EuroPLUS, ki jo je oblikoval za podjetje Unior.

Industrijski oblikovalec Ernest Bevc je za podjetje Unior razvil serijo vozičkov za orodje EuroPLUS; prepoznavni so po sodobnih, čistih linijah, mehkih prehodih ter varovanju pomembnih funkcionalnih delov vozička, uporabnika in okolice. Odlikujejo jih predvsem nov sistem odpiranja in zapiranja predalov, multifunkcijska izvlečna polica ter »anti-shock« zaščita izpostavljenih delov vozička.
Velik poudarek je oblikovalec namenil funkcionalno oblikovani delovni površini z odlagalnimi površinami in namestitvi centralne ključavnice na neizpostavljenem mestu.

Večja kolesa s priročno zavoro omogočajo boljšo stabilnost in lažje upravljanje, nova vodila predalov pa večjo nosilnost ter mehko in skoraj neslišno odpiranje. Varno shranjevanje orodja je omogočeno tudi na poglobljenih perforiranih stranicah vozička; ta je opremljen tudi z vrsto dodatkov, ki še izboljšajo njegovo uporabnost.

Foto: arhiv proizvajalcev in avtorja
————————————————

Intervju: Ernest Bevc

Uspešno sodelujete z več slovenskimi podjetji, nekatera so postala vaši stalni naročniki. Kako vam uspe vzpostaviti stike s proizvajalci?
Večinoma gre za moj osebni stik, pogosto do prvih stikov pride prek oblikovalskih in marketinških agencij. Naročniki se bolj ali manj zavedajo moči oblikovanja, velikokrat jim moram razložiti, da samo olepševanje redko doseže želeni učinek.

Slovenska industrija le počasi sprejema vlogo oblikovanja. Kako jih prepričate o pomembnosti dobro oblikovanega izdelka?
Mislim, da je vse odvisno od pristopa – vzeti si je treba čas in jim razložiti. Ko naročnik enkrat razume, sledi navdušenje celotnega tehnološkega tima in delo postane zelo tvorno. Nekaterim pa je popolnoma jasno, da je oblikovanje pomemben del procesa, zato so na trgu zelo uspešni.

Ste tudi eden od oblikovalcev, ki so sodelovali pri oblikovanju tipkovnic za slovensko podjetje Tipro Keyboards. Podjetje je usmerjeno predvsem na tuji trg, kjer dosega izjemne uspehe, lani je dobilo tudi priznanje Meseca oblikovanja zgodba o uspehu. Lahko poveste, v čem je ključ uspeha tipkovnic?
Družino programabilnih vhodnih enot modularne zasnove sva oblikovala skupaj z Bojanom Stražetom, pod njegovo oblikovalsko zasnovo in kreativnim vodstvom. Gre za tehnološko zelo napredne tipkovnice, ki so s svojim videzom, oblikovanjem morale to pokazati že na prvi pogled. Takrat revolucionarni tehnologiji je bilo treba dodati revolucionarno oblikovanje. Ustvarili smo prednost pred konkurenco, kar je ključ do uspeha.

Posvetiva se vozičku EuroPLUS – s podrobnim in premišljenim oblikovanjem ste dosegli uspešnost izdelka. Nam lahko poveste, kakšna je njegova zgodba?
Prvotno je naročnik pričakoval le stilsko preobleko, vendar je hitro razumel, da je za dobro oblikovan izdelek potrebno veliko več kot to – študije, preverjanja, ergonomija, inovacije, domiselnost, upoštevanje realnih možnosti za izvedbo … Na začetku ti mora biti jasno, kaj bi rad z izdelkom povedal. Nastal je voziček, ki je dražji od starega modela, ampak je s svojo novo funkcijo in estetiko ceno upravičil.

Kakšne so njegove posebnosti?
Posvetil sem se izboljšavi odpiranja predalov, poglobil sem stranice, da omogočajo bolj praktično obešanje orodja, koš za smeti je umaknjen navznoter, ključavnico sem prestavil na priročno, a nemoteče, skrito mesto, mogoče je natikati različne dodatke, ima izvlečno polico za prenosnik, ohišje in razmerje barv sta nova, izpostavljeni deli pa so zaščiteni z mehko oblogo.

Kako poteka vaš oblikovalski proces in kako dosežete, da je izdelek na koncu v čim večji meri izveden tako, kot je bil prvotno zamišljen?
Ključna je projektna naloga – le-te 80 odstotkov naročnikov ne zna izdelati dovolj natančno. Pogosto ne vedo, katere informacije so pomembne, ali jih celo skrivajo. Če je projektna naloga dobra, oblikovalec že na začetku dobi celosten vpogled in lažje ustvarja rešitev. Takrat prva premišljena rešitev lahko zadene bistvo in se tudi skozi proces izdelave prototipa in industrijske proizvodnje ne spreminja veliko.

Sodelovali ste s podjetji, kot so Hyla, Hidria Perles, Ultra, Logina, Krka, Telsima, Unior … Je nabor podjetij, ki izdelujejo tehnične proizvode, naključen ali vas to področje še posebej zanima?
Včasih sem razmišljal o avtomobilski industriji in se udeleževal natečajev, zdaj pa me kot ljubitelja letal aerodinamika zanima bolj po svoji osnovni funkciji. Obenem me privlači svet inovativnih znanj, elektronike, mikrotehnologije … Na tem področju vidim svojo prihodnost in vem, da je tu še velik potencial.

Pogovarjala se je: Mattea K. Panter
Foto portret: Matevž Paternoster