Intra Lighting
Zgodba o uspehu 2004
Priznanje Zgodba o uspehu 2004 je prejelo podjetje Intra lighting. Podjetje je primer uspešnega povezovanja visoko tehnološke proizvodnje s kreativno vizijo mladih oblikovalcev. Kot proizvajalec svetil za interier deluje Intra lighting predvsem na evropskem tržišču, kjer na tem področju vlada še posebej velika konkurenca. Pri proizvodnji svetil je investicija v izdelek relativno nizka, zato je dodana vrednost izdelku z oblikovanjem lahko visoka. Žirija je želela z nagrado podjetje Intra lighting spodbuditi za nadaljnje vztrajanje pri tesni povezavi oblikovanja ne le s prodajnim uspehom ali s poslovno odličnostjo, temveč podjetje hkrati opogumiti za realizacijo najdrznejših oblikovalskih vizij.
Podjetje Intra lighting je bilo ustanovljeno leta 1989 s sedežem v Mirnu pri Novi Gorici in se ukvarja s proizvodnjo svetil. Na tem področju vlada na evropskih trgih velika konkurenca, podjetje Intra lighting pa se je od ustanovitve nenehno širilo, tako v obsegu proizvodnje kot v številu zaposlenih. Njihovih izdelkov ne odlikuje samo tehnološka dodelanost, temveč tudi zavestna uporaba dizajna, s katerim si utirajo pot. Danes izvažajo na 28 tržišče po svetu. Postavili pa so si še višje cilje. Pogovarjali smo se z Marinom Furlanom, predsednikom uprave podjetja.
Intervju: Marino Furlan
Na kakšen način izbirate oblikovalce, ki delajo za vas? Kdo vam postavlja usmeritev, kateri dizajn je tisti, ki ustreza vaši strategiji?
Oblikovalce izbiramo po istih merilih, po katerih se ravnamo tudi sami. Našo konkurenco po Evropi večinoma sestavljajo zelo stara podjetja. Najmanj 30, 40 ali več let stara, večinoma družinska – tisti, ki ta podjetja vodijo, pa so v večini primerov že starčki. Tako vidimo priložnost na trgu, da poskušamo z mlajšimi. Zato iščemo mlajše oblikovalce in zasledujemo novejše trende. Težko je reči, da je kakšen slovenski dizajner v evropskem prostoru že znan, vendar pa sem prepričan, da lahko skupaj najdemo svojo veljavo na starih tržiščih. Druga dva razloga sta inovativnost in enostavnost. Treba pa je vedeti, da ko z oblikovalcem začnemo– tudi tam, kjer nismo nadaljevali – je potrebno vložiti kakšnega pol leta v razvoj z obeh strani, naše in njegove.
Torej se bolj splača dolgotrajnejše sodelovanje z enim oblikovalcem, ki pozna vašo tehnologijo in usmeritev, ki pozna vaše sposobnosti in strategijo?
Najprej se moramo razumeti, kje smo in kam želimo priti. Najprej se uskladimo, zato da se lahko začnemo pravilno pogovarjati. Dizajnerji morajo spoznati ne samo nas, temveč tudi našo konkurenco in splošne trende na tem področju. Dostikrat poskrbimo, da oblikovalec spozna dolgoročno filozofijo. Kajti svetila niso tista, ki diktirajo trend, smernice, modo, temveč le-ta prihaja od nekje drugje.
Dizajn kot dodana vrednost je pri svetilu, poleg tehnološke vrednosti, zelo visoka. Na kakšen način delate na prepoznavnosti?
Na tem mestu smo najbolj šibki, zato v zadnjem času v prepoznavnost tudi največ vlagamo in bomo še več. Tržiti nek izdelek, zdizajnirati, skonstruirati ter izdelati ga je šele pol poti, druga polovica je postati prepoznaven, postaviti definirano smer. Vendar je zelo težko preskočiti katerokoli fazo. Mnenja sem, da se je napak reklamirati, takrat ko (še) nisi dober. Mislim, da moramo sami narediti še precej stvari. Po eni strani mora biti produkt lep in tehnično brezhiben, ekološki, narejen z najnovejšimi viri in prihranki na energiji, po drugi stani pa je pomembno tudi kreiranje nekega statusa, poti in kadrov. Potrebno je, da vsi razumemo, navznoter in navzven, da pokrivamo neko tržno nišo, ne pa razsvetljavo vsevprek. Poti do uveljavitve je več. Mogoče tako, da narediš en svetovni projekt in zaradi tega postaneš znan, na primer največji nebotičnik na svetu ali največji teater ali letališče. V tem trenutku sicer delamo na takih primerih, ki jih bomo celo speljali, vendar je do tega zelo težko priti.
Za nas je značilno, da poleg dizajna poskušamo dati še en delček sebe. Ogromno stvari, ki jih zdaj počnemo, ki bodo pripravljene šele konec leta ali v začetku naslednjega, bo videnih na internetu v obliki proizvodov, ki imajo svojo zgodbo. Ta zgodba se gradi na novih produktih in je podprta z dizajnerji in našimi partnerji.
Ste kdaj pomislili tvegati z dizajni, ki niso samo tržno uspešni, temveč bi delovali bolj v smislu izdelovanja prepoznavnosti blagovne znamke?
Mala lučka Gwig je narejena prav s tem namenom. Lahko rečemo, da je pritegnila veliko pozornosti, ko je bila na sejmu v Frankfurtu predstavljena v obliki prototipa, saj bodo orodja za njeno industrijsko izdelavo dokončana šele prihodnji mesec. To je lučka, ki jo želijo predstaviti tudi številne mednarodne revije, ki se ukvarjajo z svetili ali dizajnom. Vsako leto je potrebno riskirati z enim produktom, to si lahko privoščimo. Več kot to pa v tem trenutku ne.
Koliko vlagate v tehnologijo in razvoj?
V tem trenutku v tehnologijo ne vlagamo skoraj nič več. Morda samo v kakšne posebne, zelo namenske stvari. Smo zelo moderna tovarna, saj smo zmeraj kupovali stroje, ki nam omogočajo fleksibilno proizvodnjo in natančnost. V naslednjih dveh ali celo petih vlaganjih bomo investirali zgolj v dizajn, marketing in v podporo le-temu.
Pogovarjala se je: Mika Cimolini