OBLIKOVANJE

[intervju] Pierangelo Brandolisio, Brandodesign: design znamka za ljubljenčke

By |14. 09. 2018|Oblikovanje|

Brandodesign je leta 2015 ustanovil arhitekt Pierangelo Brandolisio, ki je raziskoval neodkrit svet oblikovanja za domače živali, da bi zadovoljil potrebam njegove ameriške akite. Odnos med ljudmi in živalmi ga je namreč tako očaral, da je Brandolisio začel ustvarjati inovativno pohištvo za hišne ljubljenčke, da bi izpolnil posebne potrebe mačk in psov. Edinstvena Pet Home Collection je bila ustvarjena s povezovanjem udobja živali in notranjo dekoracijo. Oblikovalec je močno povezan z regijo Friuli Venezia Giulia, kjer živi - Brandolisio je izkoristil naravne materiale iz severne Italije in jih uporabil za svoje oblikovanje. Njegov izdelek CAT60 je prejel nagrado BIG SEE Product Design Award 2018. Preberite celotni intervju v angleškem jeziku na povezavi: [interview] Pierangelo Brandolisio, Brandodesign: Branded Design for Pets     DATOTEKA Besedilo: Lara Perša Prevod: Lidija Jerman Fotografije: Elia Falaschi, Paul Croes, Inge Nelis

[intervju] Andreea Lazarescu, Ceramic Sparrow: modernizem iz Romunije

By |12. 09. 2018|Oblikovanje|

Romunski oblikovalski studio Ceramic Sparrow sta leta 2010 ustanovila Andreea Lazarescu in Tiberiu Dancila. V studiu se ukvarjata z oblikovanjem in proizvodnjo keramičnih izdelkov, glavno dejavnost pa predstavljata oblikovanje in izdelava izdelkov za gospodinjstvo, še posebej čajnega pribora in dekorativnih izdelkov. Oblikovalca sta navdih za oblikovanje našla v različnih zvrsteh umetnosti, predvsem modernizmu in umetniških gibanjih zgodnjega 20. stoletja. Njune kolekcije sestavljajo unikatni, ročno izdelani proizvodi, ki so narejeni v omejenih izdajah. Oblike in dekoracije so zelo zapletene, polege tega pa izdelke odlikujejo tudi visoki standardi kakovosti, zaradi katerih vse svoje izdelke oblikujeta in izdelata v lastnem studiu. Čajnik Malevich in svetilka Edelweiss sta bila izbrana za nagrado v kategoriji BIG SEE Product Design Award 2018. Preberite celotni intervju v angleškem jeziku na povezavi: Ceramic Sparrow: Romanian Modernism     DATOTEKA Besedilo: Lara Perša Prevod: Lidija Jerman Fotografije: Ceramic Sparrow

[intervju] Janez Mesarič, Mashoni: Oblikovalski multipraktik

By |07. 09. 2018|Oblikovanje|

Mashoni oblikovalski studio sestavljajo Janez Mesarič, Maša Majce Mesarič in Petra Bukovinski, njihova sodelavka je tudi Ajda Bevc. Njihovo delo je povezano s produktnim oblikovanjem in razvojem blagovnih znamk. Osnovali so blagovno znamko Ribrand, ki je postala zelo prepoznavna doma in v tujini. Izdelki, ki nastajajo v sodelovanju z Rokodelskim centrom, so posodobljena verzija tradicionalnih suhorobarskih izdelkov, ki izvirajo iz Ribnice. Prisegajo na slovensko kakovost lesa in izdelavo.     L.P: Kakšna je bila prvotna ideja za ustanovitev vašega studia? J. Mesarič: Do tega je prišlo zelo spontano. Bil sem kreativni direktor v Asobiju, vendar sem delal tudi na nekaterih svojih projektih. Čez čas sem ugotovil, da mi osebni projekti vzamejo veliko časa in me veliko bolj zanimajo. Z ženo Mašo sva se spoznala prav v Asobiju, kjer me je nekaj časa nadomeščala. Preostali članici ekipe sta Petra in Ajda, ki sta bili Mašini sošolki s faksa. V prostem času smo se družili in pogovarjali ob kavi. Skupaj smo izvedli nekaj projektov, zaradi česar smo se organizirali kot manjši oblikovalski studio. S časom smo dobivali vedno več projektov - ker so bili ti zelo dobro sprejeti, so nam prinesli še naslednje projekte. Tako smo začeli rasti. L.P: S čim se ukvarjate v studiu Mashoni? J. Mesarič: V našem studiu poskrbimo za vse, od oblikovanja izdelka do celostne grafične podobe blagovne znamke. Trenutno imamo veliko dela v digitalnem okolju, po novem se ukvarjamo tudi z animacijo. Pred sabo imamo dolgoletni projekt za italijanski festival - celotno prenovo znamke, od grafike pa do spletne strani. Oblikujemo audio
Beri dalje →

[intervju] Tomaž Aupič: Aktivna ergonomija

By |12. 08. 2018|Oblikovanje|

Tomaž Aupič, nekdanji študent arhitekture, je se v povezavi s Sebastjanom Štarkeljem in Matejo Vrščaj odločil, da bo spremenil svet sedenja. Skupaj so oblikovali aktivni stol, ki omogoča pravilno sedenje. Poseben zglob, ki je vzet iz industrije, stola ne postavlja v pokončno pozicijo, ampak mora uporabnik s svojo držo in gibanjem uravnotežiti položaj stola. Zaveda se, kako dolgi dnevi presedeti za pisalno mizo, vplivajo na naše zdravje, zato meni, da je nujno potrebno spremeniti način sedenja.     L.P: Kakšni so bili začetki vašega aktivnega stola? T. Aupič: Sam koncept Active Chair je patentiran s strani inovatorja Borisa Pfeiferja. Produkt je bil patentiran in zaščiten z njegove strani, vendar se dolgo časa ni tržil. Gospod Pfeifer se je v podjetniškem inkubatorju srečal s sodelavcema Sebastjanom in Matejo ter jima predstavil svojo idejo o uporabi zgloba za stol, ki omogoča aktivno sedenje. Tako so začeli razvijat aktivni stol za otroke, Active chair KIDS, ki je edini aktivni stol za otroke od drugega leta naprej. Leta 2016 sta na sejmu Ambient predstavljaja svoj prvi izdelek, ki pa je potreboval še nekaj izboljšav. Kot obiskovalec sejma sem takrat pristopil do njiju in začeli smo se pogovarjati. Vsi trije prihajamo iz Črnomlja, zato se je med nami stkala vez in začeli smo s sodelovanjem. Do razvoja aktivnega stola za odrasle so nas vzpodbudili starši otrok, ki so že uporabljali naš prvi stol. L.P: Kakšna je bila prvotna ideja za oblikovanje in zakaj je stol oblikovan tako kot je? T. Aupič: Pri aktivnem stolu ni šlo za klasično oblikovanje stola,
Beri dalje →

Oloop design: Razkrito družbeno oblikovanje

By |05. 08. 2018|Oblikovanje|

Skupino Oloop sestavljajo Katja Burger, Tjaša Bavcon in Jasmina Ferček. Delovati so začele leta 2003, ko so skupaj z Eleno Fajt in Jano Mršnik ustanovile tudi Zavod za sodobno tekstilno umetnost in oblikovanje z istim imenom. S svoji izdelki in projekti se v sklopu razstav in participatornih dogodkov pojavljajo tako doma kot v tujini, prejele pa so tudi vrsto prestižnih nagrad. So ene izmed prvih, ki se ukvarjajo s družbenim oblikovanjem v Sloveniji in se zavedajo njegovega pomena, saj je proces soustvarjanja za njih najpomembnejši.     Kateri izmed vaših izdelkov in projektov je najuspešnejši? Kakšni so bili začetki? Tjaša: Naš najbolj prodajan in še vedno aktualen izdelek je volneno milo. Izdelek smo razvile že leta 2006. Čeprav je od tega minilo že vrsto let, je še vedno zanimiv in občudovan. V Sloveniji ga prodajamo v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO) in v trgovini IKA, večina pa se ga proda v Italiji, na Nizozemskem in v Koreji. Najuspešnejši projekt pa je bil Razkrite roke, s katerim smo pričele leta 2011. Obsegal je tri večje letne projekte s premori. Z zadnjim projektom, Razkrite roke - poslovni in humani uspehi, smo uspele izoblikovati produktno serijo blazin za dom, ki se prodajajo preko spletne trgovine (www.razkriteroke.si). Prva projekta sta bila raziskovalne narave, saj smo v začetku spoznavale tako skupino kot tudi same sebe in se učile socialnega stika z ljudmi. V tem obdobju smo začutile, da tekstil ni samo material, s katerim ustvarjamo produktni dizajn, ampak gre pravzaprav za nekaj več. Tekstil je postal medij za povezovanje,
Beri dalje →

Marko Pavlinec: Ergonomsko in ekonomsko

By |28. 07. 2018|Oblikovanje|

Marko Pavlinec, ki je s svojim bratom ustvaril podjetje Rinz Ros d.o.o., je eden izmed najperspektivnejših oblikovalcev pri nas. Pravi, da je pri oblikovanju na prvem mestu uporabnik in kvaliteta izdelave. Poudarja inovativnost in ergonomijo, ki je v sodobnem svetu oblikovanja marsikdaj zanemarjena, vendar pa zelo pomembna za človekovo optimalno delovanje. Dobro se zaveda pomena različnih dejavnikov tako na proces oblikovanja kot tudi na položaj izdelka na trgu.     Kako poteka vaš proces oblikovanja? Marko Pavlinec: Oblikovanje je kompleksen proces. Na začetku je potreben preizkus že obstoječega izdelka, naslednji korak je ugotovitev njegovih pomanjkljivosti in iskanje rešitev za izboljšanje. Ko ugotovimo dodano vrednost, naredimo prototip, ki ga testiramo na več načinov: s posebnimi napravami testiramo sile, z dejanskimi uporabniki v različnih starostnih skupinah pa testiramo uporabnost. Na ta način iščemo nabor izboljšav - takrat naredimo bolj precizen prototip, ki ga konstantno izboljšujemo. Kadar pa se nam izdelek zdi zadovoljiv, pristopimo do proizvajalca, s katerim poiščemo primerne materiale za izdelek. Kako se je vse skupaj začelo? Iz česa ste izhajali pri oblikovanju? Marko Pavlinec: Začeli smo z oblikovanjem zimskih lopat z ergonomskim ročajem iz aluminija. Vse se je začelo iz potrebe - domače dvorišče je bilo po površini veliko, posledično je bilo za skidat ogromno snega, orodje pa neučinkovito za delo v tolikšnem obsegu časa. Preveč je bilo priklanjanja, lopata se je obračala okoli zapestja, ... Odločil sem se narediti nekaj novega, da bi si olajšal delo. Po raziskavah je nastal prototip, ki je bil všeč tudi drugim uporabnikom. V začetku se je vse razvijalo
Beri dalje →

Zgodba z lesenimi očali Wood Stock Eyewear

By |17. 07. 2018|Les, Oblikovanje, Posel|

Zgodba z lesenimi očali Wood Stock Eyewear, ki jo je začel Jaka Jančič  že leta 2011, ko je izdelal prva očala zase, se je do danes razvila v uspešen posel. O ideji in ozadju smo se pogovarjali s člani ekipe Jako in Tamaro Jančič. Kako ste prišli do ideje za uporabo lesa pri izdelku, kjer sicer prevladujeta kovina in umetni materiali? Jaka: Lesena očala sem zasledil na spletu v začetku leta 2011. Ker sem bil že od malega velik ljubitelj očal, in ker so bila očala iz lesa takrat izredno draga, sem se odločil, da si jih bom naredil kar sam. In to so začetki ustanovitve blagovne znamke Wood Stock. Ko sem imel narejena prva očala, so se pokazale prednosti le teh. Les, kot naraven material, je izredno lahek, prijeten za nošnjo skozi ves dan. Poleg vseh karakteristik, ki jih les ima, je tukaj tudi energija lesa. Odkar sva z ženo začela z blagovno znamko Wood Stock se še bolje zavedava pomena narave in lesa, ki nam daje ne samo čisti zrak ampak tudi prepotrebno energijo, ki jo potrebujemo za uspešno preživljanje časa na tem planetu. Redno se sprehajava po gozdovih, objemava drevesa in za naju velja rek: 30 minut sprehoda v naravi na dan, odžene vse bolezni stran.   Zgodbo z lesenimi očali je Jaka Jančič začel že leta 2011.   Izdelke le oblikujete ali tudi sami izdelujete? Jaka: Jaka: Izdelki so v celoti plod moje domišljije in navsezadnje izdelave. Pri nama ni serijske izdelava. Sva butično usmerjena proizvajalca očal iz lesa. Prilagajava se
Beri dalje →

Združitev oblikovanja z lokalno tradicionalno obrtjo

By |17. 07. 2018|Les, Oblikovanje, Posel|

Z blagovno znamko Zanat družina Nikšić nadaljuje stoletno tradicijo izdelovanja pohištva. S sodelovanjem z  med vrhunskimi mednarodnimi oblikovalci in lokalno izučenimi mojstri ter z izdelano poslovno strategijo je izdelovanje pohištva ponesla na novo raven. Orhan Nikšić je eden od direktorjev podjetja Zanat, ki je svojo prepoznavno podobo v tujini zgradilo na podlagi plodnega spogledovanja med lokalno obrtjo in vrhunskim sodobnim oblikovanjem. Močni družinski tradiciji podjetja, ki se z lesenim pohištvom ukvarja že skoraj sto let, se je pridružila sodobna poslovna strategija, s katero skuša podjetje oživiti celotno regijo. Čeprav izhajate iz družine, ki se že skoraj stoletje ukvarja s pohištveno industrijo, ste svojo kariero začeli daleč od oblikovanja ali lesne industrije, na področju ekonomije. Kaj vas je »privleklo« iz ekonomije nazaj k izdelovanju pohištva? Prihajam iz družine, v kateri se proizvaja pohištvo že več generacij, z bratom sva že četrta! Pohištvo smo začeli izdelovati leta 1919. Izdelovali smo stilsko pohištvo, ki je bilo in je še danes znano kot visokokakovostno ročno rezbarjeno pohištvo. Ti tradicionalni izdelki definirajo bosanski interier. Nekatere od kosov, ki jih je izdelal moj ded, hranijo v zbirki Etnografskega muzeja v Beogradu. Čeprav sem po izobrazbi ekonomist in sem na tem področju razvil več kot petnajstletno mednarodno kariero, sem se vedno zanimal za proizvodnjo in oblikovanje pohištva. Lahko bi rekel, da je bilo pohištvo vedno moja strast. Z blagovno znamko Zanat, ki sva jo ustanovila z bratom, skušava družinsko nasledstvo združiti s sodobnim oblikovanjem. Naš namen je razvijati lokalno pohištveno industrijo in Bosno vzpostaviti kot proizvajalko pohištva. Iz svojih izkušenj, pridobljenih z
Beri dalje →

Kako postati Gaz(z)da?

By |17. 07. 2018|Les, Oblikovanje, Posel|

Salih Teskeredžič je oblikovalec in soustanovitelj ene najprodornejših pohištvenih blagovnih znamk iz JV Evrope – Gazzda. Je tudi profesor na Akademiji likovnih umetnosti v Sarajevu, oddelek za produktno oblikovanje. Podjetje Gazzda je bilo ustanovljeno leta 2013. Izdelki, ki jih razvijajo, nosijo posebno, lastno identiteto s svežim oblikovanjem in visokim obrtniškim nivojem izdelave z izjemno dovršenimi detajli. Uspešna prodaja na mednarodnih trgih in številne oblikovalske nagrade potrjujejo pravo smer razvoja.     Izdelki, ki jih razvijate, nosijo posebno, lastno identiteto s svežim oblikovanjem in visokim obrtniškim nivojem izdelave. Prejeli ste že številne oblikovalske nagrade, uspešni pa ste tudi pri prodaji na mednarodnih trgih. Kaj vas je vodilo pri ustvarjanju nove znamke? Skoraj petnajst let sem delal v Avstriji z različnimi podjetji in naročniki, kjer sem pridobil dragocene izkušnje na področju arhitekture, interjera in oblikovanja pohištva. Vse bolj sem spoznaval, da moje delo postaja preveč rutinsko, zato sem si zaželel iti nazaj v deželo, kjer je še vse deviško, nepopisano. To mi je bil pravi izziv! Pri znamki Gazzda, ki smo jo osnovali smo hoteli narediti kreativno platformo, kjer bi razvijali izdelke, pri katerih bi imeli nadzor nad celotnim procesom: od prve skice do končnega izdelka ter hkrati tudi marketing in prodajo. Na ta način je prišlo do spojitve oblikovanja, razvoja in trženja, ki omogoča sinergijske učinke.     Kakšno zgodbo nosijo vaši izdelki? Po čem izstopajo? Želimo biti podjetje, ki je družbeno odgovorno z vključevanjem domačih obrtnikov ter uporabo naravnih materialov lokalnega izvora. Znamka Gazzda trenutno povezuje že okoli ducat podjetij iz Bosne, ki izdelujejo njene
Beri dalje →

Go to Top